Cook it!

Σπιτικά burgers


TurkeyBurgerΠοιος είπε ότι τα burgers είναι κακή επιλογή διατροφής? Είναι εύκολα, γρήγορα, νόστιμα και αποτελούν ένα πλήρες γεύμα με πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και βιταμίνες. Αρκεί να χρησιμοποιήσεις αγνά σπιτικά υλικά για την παρασκευή τους. Και το αποτέλεσμα, θα δεις, θα τους ενθουσιάσει όλους!

Ανασκουμπωθείτε λοιπόν και ακολουθήστε με για να φτιάξουμε σπιτικά burgers.

Πρώτα πρέπει να φτιάξουμε τα μπιφτέκια.
Υλικά? Τα γνωστά! Κιμάς + κρεμμύδι + λάδι + τριμμένο βρεγμένο ψωμί + γάλα + αυγό + αλάτι + πιπέρι + ρίγανη.
Μπορείτε, βέβαια, να προσθέσετε κάποια αρωματικά για περισσότερη γεύση π.χ. μουστάρδα, τσίλι, σόγια σως, λεμόνι, πιπέρι καγιέν ή κύμινο. Ή ακόμα και τριμμένο τυρί Παρμεζάνα.
Ανακατεύετε τα παραπάνω υλικά και πλάθετε τα μπιφτέκια σας σε πλατύ στρογγυλό σχήμα.
Τοποθετήστε τα σε ένα ταψί με λαδόκολλα και ρίξτε λίγο λάδι. Ψήστε τα στο φούρνο για μισή ώρα στους 200 βαθμούς.
(Υ.Γ. Τα υπόλοιπα στο ταψί θα γίνουν σουτζουκάκια.)

IMG_20130414_152016

Όσο ψήνονται, συγκεντρώστε τα υλικά της αρεσκείας σας.
Τα δικά μου burgers έχουν ντομάτα, μαρούλι, τυρί του τοστ και καπνιστή μπριζόλα.  Για περισσότερη γεύση στη μπριζόλα, την πέρασα από το αντικολλητικό τηγάνι.Έβαλα και κέτσαπ, αλλά εναλλακτικά μπορείτε να βάλετε σπιτική σάλτσα ντομάτας με μπαχαρικά και ζάχαρη.
Ακόμα, μπορείτε να προσθέσετε τυρί τσένταρ, πίκλες, bacon, σαλτσα BBQ, ροδέλες κρεμμύδι.. ο,τι γεύση τραβάει η όρεξή σας!

Αφού ψηθούν τα μπιφτέκια, αρχίστε το στήσιμο. Κόψτε τα ψωμάκια στα δύο και βάλτε  ανάμεσα τη σάλτσα, το μπιφτέκι, το τυρί και τη μπριζόλα.
Περάστε με λίγο βούτυρο το πάνω μέρος από το ψωμάκι και βάλτε τα στο φούρνο για 10 λεπτά, ώστε να ψηθούν τα ψωμάκια και να λιώσει το τυρί.
Προσοχή! Μη βάλετε τη ντομάτα, το μαρούλι ή άλλο λαχανικό στο φούρνο γιατί θα μαραθεί. Η ντομάτα ειδικά καίει πολύ!

Κόψτε τη ντομάτα σε λεπτές φέτες και μαρουλόφυλλα σε στρογγυλό σχήμα. Προσθέστε τα στα burgers σας, όταν βγουν από το φούρνο.

IMG_20130414_161809

‘Ετοιμα!
Συνοδεύστε τα με πλούσια πράσινη σαλάτα, και, σε όσους αρέσει να ζουν επικίνδυνα, τηγανητές πατάτες! Καλή όρεξη!

IMG_20130414_162934

Tips!

Tip No1: Γλυτώστε χρόνο! Κάθε φορά που αγοράζετε κιμά, χωρίστε λίγη ποσότητα και χρησιμοποιήστε τη να πλάσετε μπιφτέκια για burgers. Διατηρείστε τα στην κατάψυξη και έτσι πάντα θα έχετε έτοιμα τα μπιφτέκια, κάθε φορά που θα θέλετε burgers. Μπορείτε εύκολα να τα ετοιμάσετε μεσοβδόμαδα για να τα πάρετε στο γραφείο. Κι αν έχετε ξαφνικούς επισκέπτες, είναι το τέλειο γεύμα, καθώς πάντα έχετε τα υπόλοιπα υλικά τους στο ψυγείο.

Tip No2: Παραλλαγές! Μπορείτε να παραλλάξετε τη συνταγή με πολλούς τρόπους! Για παράδειγμα:
Burgers κοτόπουλου: ψιλοκόψτε φιλέτο κοτόπουλου, να μοιάζει με κιμά. Βάλτε κάρυ και λίγη μουστάρδα μαζί με τα υπόλοιπα υλικά για μπιφτέκια και πλάστε το μείγμα. Προσθέστε γαλοπούλα, μαγιονέζα, κόκκινο πιπέρι και καλαμπόκι στο burger σας. Ή τυρί κρέμα και λιαστή ντομάτα. Νοστιμότατο!
Veggie burgers: μπιφτέκια σόγιας, μαρούλι, σπανάκι, φρέσκια ντομάτα, πιπεριά πάπρικα, καπνιστό τυρί και λιαστή ντομάτα, για όσους θέλουν αποτοξίνωση από το κρέας.
Chilli burgers, BBQ burgers, Omelet burgers… είναι τόσα πολλά, το μόνο που χρειάζεται είναι φαντασία!

Tip No3: Σάλτσα! Η σάλτσα που θα χρησιμοποιήσετε θα δώσει θέμα στο burger σας. Μια πολύ ιδιαίτερη σάλτσα που προτείνει ο Jamie Oliver για burgers περιέχει 1 κ.γ. κέτσαπ, 2 κ.γ. μαγιονέζα, 2 κ.γ. στραγγιστό γιαούρτι, πιπέρι καγιέν ή πάπρικα, λίγο λεμόνι. Μμμμμ…καλή! Θα μπορούσα να τη φτιάξω και να τη διατηρήσω στο ψυγείο για αρκετό καιρό!

Enjoy!

Advertisements

3 thoughts on “Σπιτικά burgers

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s